Thursday 15 September 2011

Safee Sali jaringkan gol di Cardiff City(UK News)

Safee Sali pemain pujaan peminat2 Malaysia terutama aku berjaya menjaringkan gol sulung dalam perlawanan pertama latihan di Cardiff City. Safee Sali mengikut Wales Online, surat khabar UK, Safee Sali berjaya menggelecek beberapa pemain pertahanan kemudian menjaringkan gol di Cardiff City. Disana Safee Sali  digelar sebagai David Beckham Malaysia oleh pengurus QPR, Neil Warnock.




Safee Sali mendapat liputan yang amat hebat di sana, mungkin disebabkan oleh kontroversi pemilik Cardiff City atau kehebatan pemain itu. tetapi besar kemungkinan adalah disebabkan kehebatan pemain Malaysia itu yang berjaya menjaringkan 16 gol dripada 31 perlawanan antarabangsa, 110 gol daripada 138 perlawanan kelab di Malaysia, 7 gol dalam 13 perlawanan di Liga Indonesia. Memang terbaik Safee Salini. Kat bawahni aku sertakan sebuah video gol2 terbaik dri Safee Sali dalam Malaysia yang turut dimuatkan di surat khabar UK itu:





Tetapi ade juga peminat2 Cardiff City di UK yang tidak beberapa suka kepada Safee Sali memandangkan Malaysia menduduki ranking 148 dunia. Seperti salah seorang peminat ini:



Yupp, aku memahami perasaan peminat2 Cardiff City memandangkan ranking negara kita di Fifa memang teruk pun. Tetapi Safee Sali itu pemain hebat. Dia bukan sahaja berjaya menjaringkan goal semasa perlawanan dengan Negara2 dia atas. Jangan lupa, dia juga berjaya menjaringkan gol semasa berlawan dengan Liverpool dan dia amat ditakuti di bumi Asia Tenggara. Atleast, beri dia peluang untuk tunjukkan bakat dia. Hope Safee Sali berjaya teruskan konsisten di Cardiff City. :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...