Friday 19 August 2011

Cara nk check saman dan bayar saman gunekan internet banking

Rupanya masih ramai x tahu lg bagaimana nk bayar saman dan check saman anda dengan cara yang mudah. X payahlah korang nk beratur jauh2,nk pgi IPD polis jauh nun di sana.Yang paling senang adalah dengan menggunakan internet!..skangni internet banking banyk gunenye dri topap,bayar bil tepon,bil air,bil elektrik,saman,road tax delivery dan sbgainya. Jd,rugilah korang kalau x gune peluangni..

CARA NAK CHECK DAN BAYAR SAMAN GUNE INTERNET


1. Masuk ke website MyEG.com.. Mula-mula anda perlu mendaftar sebelum boleh log in ke akaun…


Ini merupakan screenshot pandangan pertama websie MyEG.. Lepas daftar log in guna nama dan kata laluan anda..  

2. Dah log in , anda akan bertemu page ini pula.. Pilih mana agensi yang telah menyaman anda.. Anda juga boleh menyemak sekiranya tak tau agensi yang telah memberi saman .. Dalam kes saman polis traffik iaitu dalam agensi PDRM..
3. Anda akan sampai ke page ni pulak.. Lebih kurang je design antara agensi..

4. Lepastu, letakkanlah IC atau no.kereta atau sebagainya di atas..tekanlah "check summon"..
Terpaparlah jumlah saman yang perlu dibayar..


 Kalau nak bayar. Tick kat saman dan tekan proceed..Untuk x tahu cara nk buat internet banking.lawat ini...(link)...dripada student kepada berjawatan besar boleh buat internet bankingni
5. Anda akan ditunjukkan jumlah bayaran beserta bayaran perkhidmatan RM2.00 . Kira oklah tu kan. Mana ada perkhidmatan percuma kan… Tak payah beratur nak pergi traffik lagi..


Kemudian korang pilihla korang nk bayar melalui kredit ka?maybankka?amka?...kalau xde bank korang kat stu..aku lupe...ade satu tu...pilih ade satu tu meps ke ape...lepastu nanti keluarla BSN,CIMB dan sbgainye...Aku dh cube dan terbukti ia berjaya..korang bile lg??OWHH!!!JANGAN LUPE DISABLE POPUP BLOCKER ANDA!
Source: (link)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...