Friday 26 August 2011

Zaman Keemasan Bola Sepak Malaysia



Sejak kemenangan Malaysia dalam sukan sea 2009 2 tahun lepas, bola sepak Malaysia kembali menyinar seperti zaman Mokhtar Dahari sedekad yang lalu. Nama seperti Safee Sali,S.Kunanlan,Safiq Rahim mula terkeluar dri mulut2 peminat yang sebelum ini hanye pernah dengar nama C.Ronaldo dan sbgainya.Tetapi berkat semangat yang ditunjukkan dan tidak mengaku kalah, peminat kembali pada Harimau Malaya.








Selepas itu,pada tahun 2010, kita berjaya memenangi Piala AFF Suzuki Cup. Daripada kekalahan 5-0 dengan Indonesia,kita berjaya mendapat gelaran juara!Safee Sali muncul sebagai penjaring gol terbanyak perlawanan:


Thanks to Rajagobal,dua2 kejohanan ini kita berjaya menjadi juara. Hasil daripada dua kejohanan ini bnyk pemain kita diintai pasukan luar negara. Safee Sali ke Pelita Jaya, Safiq Rahim akan jalani ujian di Cardiff City, Wan Zack Haikal dan 2 rakannya dipinjam oleh kelab slovakia, Safee Sali dan Khairul Fahmi Che Mat disebut akn ke QPR Crystal Palace Akhirnya, barulah kita boleh berbangga dengan bola sepak negara kita dan x mustahil 2018 menjadi tahun yang gemilang untuk kita merangkul Piala Dunia!:p

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...