Wednesday 10 August 2011

Fantasy Premier League

Korang semua tahu x apekebende tajuk yang aku nk ceritakan ni? Kalau dalam bahasa Melayu dia Liga Fantasi Premier(aku reka aje)..Kalau bahasa jepun konishiwa arigato, kalau bahasa korea: sarang2hae wa, kalau bahsa india kush-kush hota hei..niha laman web dia:

FANTASY PREMIER LEAGUE



Ha!korng ingt x semua translation aku bg tu?Jangn tengok kamus,memang xde dalam kamus.haha..Bg aku,Fantasy Premier League ni adalah satu bentuk permainan internet(bukan RPG online) yang boleh korang main buat2 peminat EPL ni. Memanglah rugi sape yang x main..Bukan saja dapat mengeratkan silaturahim dengan kawan,malah dapat mengenali beberapa pemain EPL samada popular atau bawah tempurung. Player2 seperti Basham,Hart dan sebgainye boleh kita kenali dalam permainan ini..







Diatas ditunjukkan fantasy premier league musim lalu, untuk basic sesiapa yang x tahu lagi main bende alah ni,kita akan diberi duit fantasi 100 million..Banyk tu..Kemudian kita disuruh untuk membeli pemain2 EPL seperti Rooney dan sbgainye. 15 orang harus dipilih dan jumlah mereka mesti bersamaan dengan 100 million yang korang dapat.Tips: korang jangn pilih lantak aje sebab pemain yang korang pilihni menentukan segala-galanya. Selepas korang memilih semua pemain, tunggulah smpai startnye musim EPL.  Permainan ini bermula apabila sudah habisnya perlawanan EPL untuk minggu otu.Markah2 akan diberikan mengikut performance player2 yang korang pilih semasa perlawanan minggu tu..Kiraan markah dia macmni..




Kemudian jumlah markah bg 11 orang permain korang akan dikira dan akan disusun mengikut markah tertinggi..Sebenarnye banyk lg korang kne tahu seperti subtituion,captain dan sbgainye.Aku cume citer bende basic..Sebarang pertnyaan sila refer laman web dia di atas..hehe..Jd! ape tunggu lg!maila main game ni!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...